Powered By Blogger

понедељак, 1. април 2019.

REČI SRPSKE I ENGLESKE





Engleski jezik 1 : engleska abeceda - NauciEngleski.Online


1...    https://www.youtube.com/watch?v=OKj_WK6337k





Engleski jezik 2 : Pozdravi i osnovni odgovori na engleskom - NauciEngleski.Online


2...   https://www.youtube.com/watch?v=UV1YvqFLk98





VERBS
Being,
Have,
to own
to exist,
be situated,
HTETI WILL
To want,
to love  ,
help,
give it a try,
achieve,
pray,
to need,
TO LIVE
to be born
 to grow up
die
feel
to hurt
treat
SEE
watch
do not speak
listen
please
touch
smell
SPEAK
to talk
 read
to write
 wipe off
 sign it
 MOST kann
collapse
remove
to fill
emptying
THINK
imagine
believe it
to know
recognize
remember (something)
to forget
TO STUDY
attend
to understand
adopt (material)
Remember (fast)
to teach
explain something
go wrong
IĆI GEHEN
Arrive
come back
come
get in
get out
pull out
WALK
to run
jump
to dance
stop it
wait here
to cross the road
continue with
PUTOVI REISEN
climb
lower down
Driving
get out of (vehicles)
manage
last
be late
GET TIRED
rest
 lying
sleep
wake up
get up
get dressed
to wash ones face
clean
spoil
 EAT
consume
breakfast
to have lunch
to have dinner
to drink
BUY
rent
listen
cost
to pay
Owe
receive the salary
spend
DATE GIB
refuse
get
to lose
search for
find
to show
change
put back
UZETI - NIMM
feed
to use
to throw
fall down
accept
wear
bring it
to send
Put it here
set
bring it
connect
split
to miss
to remain
BROTHER the money
weigh
weigh
count
add up
take away
multiply
to share
ALLOW
to handle
bothering you
begin
end
OPEN
close
call
SOLVE
to fix
to work
destroy
break
cut
stick the rubber


/////////////////////




Engleski jezik 3 : Glagol biti na engleskom- NauciEngleski.Online


3...   https://www.youtube.com/watch?v=YJQBFj5yVMQ

////





Engleski jezik 4 : predstavljanje na engleskom- NauciEngleski.Online

4...    https://www.youtube.com/watch?v=vC0g5ZibbvA







Engleski jezik 5 : osnovna pitanja i odgovori na engleskom- NauciEngleski.Online

5,..   https://youtu.be/Mxq-1RawHyE


Engleski jezik 6 : Glagol imati na engleskom- NauciEngleski.Online


6... https://www.youtube.com/watch?v=1ZfZQtHKK6U


Engleski jezik 7 : Države, jezici i glagol pričati na engleskom- NauciEngleski.Online


7...  https://www.youtube.com/watch?v=-dx7A7WnZ3M



8















10 Najčešćih prijedloga sa značenjem | Prepositions in English


8...  https://www.youtube.com/watch?v=wpbXdw1yOKc






Have, has i had u engleskom jeziku | Have, Has and Had in English Grammar

9...https://www.youtube.com/watch?v=Ab18pB8zMhY




SOME, ANY, MANY, MUCH na engleskom jeziku


10...  https://www.youtube.com/watch?v=aIhbmyWj4a4





TO, FROM, FOR, SINCE na engleskom jeziku

11... https://www.youtube.com/watch?v=ih5dwEOVBn0




Objašnjenje IS, ARE, DO, DOES

12..  https://www.youtube.com/watch?v=IMVlFQHrCWI





10 Modalnih glagola u engleskom jeziku sa značenjem | Modal Verbs Explained


13...  https://www.youtube.com/watch?v=XzLnlN3eXNQ





10 Riječi sa slovom B koje se ne izgovara u engleskom jeziku | Words with a Silent B

14 ... https://www.youtube.com/watch?v=MiFY2-G4TQE




10 Riječi koje u sebi sadrže W koje se ne izgovara u engleskom jeziku | Silent W in English

15... https://www.youtube.com/watch?v=OsyhFFHDLlI





10 riječi sa slovom "T" koje se ne izgovara na engleskom jeziku | Silent "T" in English


16...  https://www.youtube.com/watch?v=nsR48utjA8s




10 najčešćih riječi sa "tihim h" | hour, honest, honor, rhyme  


17...   https://www.youtube.com/watch?v=x8JKZiVx2tE




12 čestih sleng termina | rock, hyped, props, kudos


18...  https://www.youtube.com/watch?v=lgVl9PHhhVE



10 brendova koje izgovarate pogrešno | Beyoncé, Nike, Porsche, Hyundai, Adobe

19...  https://www.youtube.com/watch?v=r4K2Q9VtR_Q





10 različitih riječi koje imaju slično značenje | cash, money, loud, noisy, get, receive

20...  https://www.youtube.com/watch?v=xtPoU4vlMb8






5 nastavaka koji čine glagole (verbs) u engleskom jeziku

21...   https://www.youtube.com/watch?v=sbOS8aKBNdc



20 najčešćih glagola iza kojih stoji glagol u gerundu | Uvod u redoslijed glagola


22...   https://www.youtube.com/watch?v=0Z8llAED6pw




5 najčešćih oksimorona u engleskom jeziku | bittersweet, only choice, exact estimate, pretty ugly

23...  https://www.youtube.com/watch?v=9zGj9ntKqNo




3 osnovna pravila o redoslijedu glagola u rečenici | Glagol+glagol u engleskom jeziku

24... https://www.youtube.com/watch?v=8ZKFjCHxQEU 





5 osnovnih wh-pitanja na engleskom jeziku | who, what, when, where, why

25...   https://www.youtube.com/watch?v=8FhpAWWMXsw 





JUST na engleskom jeziku | upravo, samo, tačno to, pravedno


26... https://www.youtube.com/watch?v=lKujnTAQKPc 


  

Značenje i upotreba | Just Before, Just After, Just When, Just As | engleski jezik

27... https://www.youtube.com/watch?v=8aKBhQmmxEk





Najčešći termini i izrazi kod frizera na engleskom jeziku


28...   https://www.youtube.com/watch?v=j79f_rIqDpI





Upotreba BEFORE kao prijedlog, prilog, veznik i u vremenima na engleskom jeziku

29  ...  https://www.youtube.com/watch?v=mxucFmD4RdU




12 Frazalnih glagola sa LOOK na engleskom jeziku | Phrasal Verbs with LOOK


30...    https://www.youtube.com/watch?v=TNYa5yaDI9U




Uputstva na engleskom jeziku | Giving Directions

31... https://www.youtube.com/watch?v=FSi5xx3UXvY 

















Traženje uputstva na engleskom jeziku | Asking for Directions

32...  https://www.youtube.com/watch?v=FSi5xx3UXvY


Zbog čega mogu da razumijem, pišem i čitam na engleskom jeziku ali ne mogu da pričam?


33... https://www.youtube.com/watch?v=YZPOg1s6Wdw



  KONJUGJUGACIJA NAJVAŽNIJIH  GLAGOLA
TO  BE
I am
you are
he is
she is
we are
You are
they are

Have
I have
you have
He has
She has
we have
you have
they have the

want
I want
you want
he wants
she wants
we want
 you want
 they want

To need
I need
you need
he should
she should
we need
you need it
they need it
to want
wish
You want to
he wants
She wants
we would like
you want
they wish

Be able to
I can
you can,
He can, she can. we can, you can, they can
Go
I'm going
you go
he is going
she goes
we are going
You go
they are going
Speak
I speak, you speak, he speaks, she speaks, she speaks, we speak, you speak, they speak
to love
I love,
you love,
he likes, liebt
she likes, liebt
we love
you like
they love
Live, I live, you live, he lives, she lives, we live, you live, they live
Work, yeah
I work, you work,
He works
She works
we work
 you work

Search for
I'm looking for
You're looking
  he is looking for
she seeks
we are looking for
you are looking for
they are searching
Call
I call
you call
he calls
she calls
we call
you call
they call
to see
I see
you see
he sees
she sees
we see
you see
they see
you see
To order
I order
 You order
he orders, she orders,

We order, you order, they order
 Decide
I decide, you decide, he decides, she decides, we decide, you decide, they decide
Close
I close it
You're closing
he closes
she closes
we close it
you're closing
they close
 OPEN
I open
you open it
he opens
she opens
We open
you open
they open
 KNOW
I know
you know
he knows
she knows
we know,
you know
they know
SLEEP schlafen
I sleep
you are sleeping
he is sleeping
she is sleeping
we're sleeping
you sleep
they are sleeping


Get out
I'm leaving
You're leaving
he goes
she goes
we are going
you go
they leave


 End
I'm done
you're done
it ends
it ends
we're ending
you're over
they end up

READ MORE Verstandnis?
I understand
you understand
he understands
she understands
we understand
you understand
they understand

MEET
I'm lucky
 You're lucky
he's lucky,
she's lucky
we meet
you meet
They meet children
Thank
I thank you
thank you
he thanks
she thanks
we thank you
thank you
they thank you

Depend
I depend
You depend on it
it depends
it depends
we depend on it
You depend on it
they depend
PAINT
I paint
you paint
on the picture
she painting

we paint
You're painting
they paint
Get it
I bring water
you bring sugar
He brings yogurt
It brings mineral water
We bring fruit
You bring vegetables
They bring spices
 
PREFERATE
I prefer
you prefer
he prefers
she prefers
We prefer
you prefer
They prefer
TO BOOK
I reserve
you book it
he booked
she booked
We reserve
You reserve
they reserve a place
 Hope
I hope to learn
you hope to learn
he hopes to learn
she hopes to learn
We hope to learn
you hope to learn
They hope to learn
Hate
I hate
You hate it
he hates
she hates
We hate it
You hate it
they hate
GO TO KAYO
I walk
You walk
he walked
she walked
we walk
you walk
they walk
SWIMMING
I swim
You swim
he swims
she swims
We swim
You swim
They swim
KIT at the restaurant
I'm cooking soup
you cook cabbage
he cooks beans
she cooks green beans
We cook lunch
You cook dinner
They cook eggs

To drink
I drink water
You drink juice
he drinks milk
she drinks coffee
we are drinking
You drink
they are drinking
REPORT
I rest in the daytime
You're resting
she rests
we rest
You rest
they rest
 Searches -Advanced.
Good
bad,
evil
normal
unusual
Better
worse
Big boy, big girl
Little boy
, adult
juvenile teenager
 high,
short man
Beautiful man ,
attractive
beautiful, ugly
Clean window

dirty

IV. CONTRIBUTIONS
THERE IS YES
Always,
Too
clear
Right
surely
close by,
equally
No - no
never
wrong
in vain
contrary
Maybe
depends
alternately
when

OKAY
Bad
normal
So
How
VERY
much
a bit
enough
all
nothing
too much
done
more
less
only
one time
not once
even
NOW
before
after
then
Soon
Soon
early
immediately
then (I leave)
late
HERE
here (come)
there
in contrast
close to
far
in front
back
Closeup
from afar
Inside is Grandma
in the field
from above
from below
FAST
slow
urgent
slowly
forward
back
                             V. FIFTH PART
WORDS WELCOME
WELCOME child
Bye
good morning
good day
good evening
 I'll see you soon
See you soon
bye
Goodnight
lived
 BONTON REACH
please
thank you
you're welcome
sorry
Sorry
INQUIRIES (WORDS)
A TABLE?
Who?
Which one?
What kind of?
Why?
How?
When?
Where?
How much?
From where?
PERSONAL PRONOUNS
I you he ,
she, it
 we,
vi (singular)
they
You (plural)
POSSESSIVE PRONOUNS
My
yours
his
her
yours
our
their own
INDICATED CHANGES
This one
this
this
that
this woman
that letter
that
she
that child
like this
such a
anyway
this is so
so much
so many people
These people
those kittens
those women
PROPOSALS AND CONNECTORS
In the hand
on the
For
from the
to the
according to
from
under
i
but
if
as per
already
more
when is he coming
until
without
not
SIZES
zero
one
two
three
four
five
six
seven
eight
nine
ten
eleven
twelve
thirteen
fourteen
fifteen
Sixteen
seventeen
eighteen
nineteen
Twenty
thirty
forty
fifty
sixty
seventy
eighty
ninety
a table
two hundred
three hundred
Fourth
five hundred
sixth
Seven hundred
eighty
nine hundred
a thousand
million
FIRST
THE SECOND
THIRD
FOURTH
FIFTH
Sixth
SEVEN
eighth sheet, eighth page
NINE
TENNY


VI -  DEO

IMENICE SUBSTANTIVE
Documents
Passport
Police
customs
luggage
suitcase
аксессуары
traveling bag
pallet
bag
lap top
Video camera
Camera
Red (Waiting)
Control
help
entrance
exit
right left
AIRPORT
port,
Railroad station
Bus Station
subway
A PLANE
the flight
ship
ferry
train
subway
tram
wagon
the bus
taxi
CAR
garage
motorcycle
bike
highway
the road
 the street
gas station
 STANICA stele
peron
driving schedule
map
track
HEAD OFFICE
row
class
купе
cabin
tourist
HOTEL
a room
Number
key
elevator
staircase
the floor
hallway
LIVING ROOM
furniture
couch
a chair
a table
carpet
phone
TV
radio ki
batteries
current
balcony
light
bulb
back
BEDROOM
curtain
wardrobe
bed
sheets
cover
blanket
THE BATHROOM
sink
a shower
soap
Towel
toilet paper
toothbrush
Toothpaste
THE KITCHEN
cooker
fridge
Massage for dish
microwave
washing machine
A plate
Bowl
tray
o'clock
cups
a bottle
pot
pot
tiganj - tava
soup spoon
CUTLERY
 husband
bucket
fork
spoon
tablecloth
toothpick
  THING
object
device
example
COUNTRY
name of the homeland
name of the earth language
nationality
Language
border
region
city
the countryside
district
a quarter
House
Building
apartment
apartment
THE STREET
Avenija
market
Intersection
corner
center
the start
environment
the end
park
the garden
HOSPITAL
ambulance
Ambulance
medicine
means against
pain
antibiotic
injury
patch
vata
retracting tie
injection
common cold
flu
the pain
heat
allergy
THE SHOP
company
mall
Super Market
a restaurant
coffee shop
bakery
jewelry store
carpenter
toy store
boutique
hairdresser
studio
copywriter
bookstore
the post office
agency
 THE PRICE
a gift
gratis
sale
tax
THE BANK
Money
currency
banknote
coins
credit card
cash machine
SCHOOL
academy
college
classroom
reading room
  HLEB hobb
pasta
soup
potato
rice
vegetables
salad
Egg
zaprska
they are salcig
menu
sauce
MEAT
chicken
veal
sheep
pork
file
stack
beef steak
baking
fried meat
A FISH
salmon
squid
тростка
sea ​​bass
орада
DEZERT Fruit
fruit
orange
banana
melon
pear
the Apple
Forest fruits
yogurt
cake
cake
chocolate
lemon
ice cream
pineapple
grapes
COFFEE
tea
milk
sugar
water
wine
a beer
alcohol
THE NATURE
the sea
Beach
a river
Coast
the lake
Mountain
the forest
meadow
wood
exercise
sport
PAPER
the letter
sheet
envelope
postage stamp
a book
notebook
newspaper
a magazine
chemistry pen
pencil
digitron
rubber band
MAN
man
woman
young man
girl
a boy
girl
old man
old woman
baby
husband
wife
cousin
FRIENDS
Father
mother
brother
sister
daughter
son
Godfather
godmother
 my employment POSAO
interest
the student
professor
teacher
doctor
nurses
President
Director
administrator
a waiter
police officer
travel Guide
Minister
judge
a lawyer
fashion designer
bookkeeper
IDEA
the truth
party
politics
custom
religion
NAME
surname
people
society
 my wardrobe
size
coat
suit
vest
pelerina
sweater
a shirt
a tie
blouse
underwear
pants
skirt
pants
pajama
short pants
socks
socks
slippers
Shoes
scarf
cap
gloves
trunks
boots
sports shoes
sportswear
sandals
An umbrella
glasses
CLOTH
silk
cotton
wool
tvid
stof
knitwear
viscose
polyester
MATERIAL
plastic
cardboard
metal
wood
natural
TIME

 who is the mind
before noon
afternoon
years
day
a clock
minute
second
work hour
Wrist watch)
open
closed
TODAY
Yesterday
tomorrow
the day after tomorrow
morning
the evening
night
THE WEEKEND
non-working day
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
Sunday
MONTH
January
February
March
April
May
Jun
Jul
August
September
October
November
December

SANTIMETER
meter
kilometer
ton
TIME
summer
winter
autumn
spring
snow
rain
cloudy
sunny
cold
warm
wind
HOLIDAYS
birthday
holiday
Christmas
new Year
holiday
Easter
BODY
head
the face
eyes
vid
ear
hearing
nos
smell
mouth
taste
tooth
throat
breasts
back
heart
liver
kidney
stomach
blood
hand
elbow
fist
finger
foot
knee
article-wrist
foot
Weight
height
ANIMALS
The dog
a cat
horse
donkey
cow
vo, bull
pig
sheep
the chicken
chicken


S                            R                                    S                                            K                                    I             



  I.         GLAGOLI

Glagoli                       
Biti,  sein
Imati,
posedovati
postojati,
nalaziti se,
HTETI  WILL
Želeti,
voleti  ,
pomoći,
pokušati,
postići,
moliti,
trebati,
ŽIVETI
roditi se
 odrasti
umreti
osećati
boleti
lečiti
VIDETE
gledati
čuti
slušati
svideti
dodirnuti
mirisati
GOVORITI
razgovarati
 čitati
pisati
 obrisati
 potpisati
 MOĆI  kann
srušiti
ukloniti
napuniti
isprazniti
MISLITI
zamišljati
verovati
znati
prepoznavati
sećati se (nečega)
zaboravljati
UČITI
pohadjati
razumeti
usvojiti (gradivo)
Pamtiti ( brzo)
podučavati
objasniti nešto
pogrešiti
IĆI    GEHEN
Stići
vratiti se
doći
ući
izaći
izvaditi
HODATI
trčati
skočiti
plesati
prestati
čekati tu
preći put
nastaviti sa
PUTOVATI  REISEN
popeti se
spustiti se
voziti se
izaći iz (vozila)
upravljati
trajati
kasniti
UMORITI SE
odmarati
 leći
spavati
probuditi se
dizati se
obući se
umiti se
očistiti
uprljati
 JESTI
konzumirati
doručkovati
ručati
večerati
piti
KUPITI
iznajmiti
poslušati
koštati
platiti
dugovati
primiti platu
trošiti
DATI  GIB
odbiti
dobiti
izgubiti
tražiti
pronaći
pokazati
promeniti
vratiti
UZETI - NIMM
nahraniti
koristiti
baciti
pasti
prihvatiti
nositi
doneti
poslati
STAVITI ovde
smestiti
doneti
spojiti
razdvojiti
nedostajati
preostajati
BROJITI novac
vagati
težiti
računati
zbrojiti
oduzeti
množiti
deliti
DOZVOLITI
izdržati
smetati
započeti
završiti
OTVORITI
zatvoriti
zvati
REŠITI
popraviti
funkcionisati
uništiti
slomiti
razrezati
zalepiti (gumu)

                                     KONJUGACIJA NAJVAŽNIJIH GLAGOLA
                                    II DEO - reči
BITI
ја јесам
ти  jesi ,
 on jeste
она jeste
ми јесмо
ви јесте
они јесу
IMATI
ја имам
ti imaš
on ima
она има
ми имамо
ви имате
они имају

хтети
ја хоћу
ти хоћеш
он хоће
она хоће
ми хоћемо
 ви хоћете
 они хоће

Требати
ја требам
ти требаш
он треба
она треба
ми требамо
ви требате
они требају
желети
желим
желиш
жели
она жели
желимо
желите
они желе

Moći
ja mogu
ti možeš,
on može ,ona može. mi možemo,vi možete,oni mogu
Ići
Ja idem
ti ideš
on ide
ona ide
mi idemo
vi idete
oni idu
Govoriti
ja govorim ,ti govoriš,on govori,ona govori,ono govori, mi govorimo,vi govorite,oni govore
voleti
volim,
voliš,
on voli , liebt
ona voli,liebt
mi volimo
vi volite
oni vole
Živeti, ja živim,ti živiš,on živi, ona živi, mi živimo,vi živite,oni žive
Raditi,ja
radim,radiš ,
on radi
ona radi
radimo
 radite

Tražiti
ja tražim
tražiš
  on traži
ona traži
mi tražimo
vi tražite
oni traže
Zvati
ja zovem
ti zoveš
on zove
ona zove
mi zovemo
vi zovete
oni zovu
videti
ja vidim
ti vidiš
on vidi
ona vidi
mi vidimo
vi vidite
oni vide
vi vidite
Naručiti
ja naručujem
 ti naručuješ
on naručuje ,ona naručuje,

mi naručujemo,vi naručujete,oni naručuju
 Odlučiti
ja odlučujem, ti odlučuješ,on odlučuje,ona odlučuje, mi odlučujemo,vi odlučujete,oni odlučuju
Zatvoriti
ja zatvaram
ti zatvaraš
on zatvara
ona zatvara
mi zatvaramo
vi zatvarate
oni zatvaraju
 OTVORITI
ja otvaram
ti otvaraš
on otvara
ona otvara
Mi otvaramo
vi otvarate
oni otvaraju
 POZNAVATI
ja poznajem
ti poznaješ
on poznaje
ona poznaje
mi poznajemo,
vi poznajete
oni poznaju
SPAVATI schlafen
ja spavam
ti spavaš
on spava
ona spava
mi spavamo
vi spavate
oni spavaju


Polaziti
Ja polazim
ti polaziš
on polazi
ona polazi
mi polazimo
vi polazite
oni polaze


 Završiti
ja završavam
ti završavaš
on završava
ona završava
mi završavamo
vi završavate
oni završavaju

RAZUMETI  Verstandnis?
ja razumem
ti razumeš
on razume
ona razume
mi razumemo
vi razumete
oni razumeju

SRESTI
ja srećem
 ti srećeš
on sreće,
ona sreće
mi srećemo
vi srećete
oni sreću decu
Zahvaliti
ja se zahvaljujem
ti se zahvaljuješ
on se zahvaljuje
ona se zahvaljuje
mi se zahvaljujemo
vi se zahvaljujete
oni se zahvaljuju

Zavisiti
ja zavisim
ti zavisiš
on zavisi
ona zavisi
mi zavisimo
vi zavisite
oni zavise
SLIKATI
ja slikam
ti slikaš
on slika
ona slika

mi slikamo
vi slikate
oni slikaju
Doneti
ja donosim vodu
ti donosiš šećer
on donosi jogurt
ona donosi mineralnu vodu
Mi donosimo voće
vi donosite povrće
oni donose začine

PREFERIRATI
ja preferiram
ti preferiraš
on preferira
ona preferira
Mi preferiramo
vi   preferirate
oni preferiraju
REZERVISATI
ja rezervišem
ti rezervišeš
on rezerviše
ona rezerviše
Mi rezervišemo
vi rezervišete
oni rezervišu mesto
 Nadati se
ja se nadam naučiti
ti se nadaš naučićeš
on se nada naučiće
ona se nada naučiti
Mi se nadamo naučićemo
vi se nadate naučićete
oni se nadaju naučiće
Mrzeti
ja mrzim
ti mrziš
on mrzi
ona mrzi
mi mrzimo
vi mrzite
oni mrze
ŠETATI kejom
ja šetam
ti šetaš
on šeta
ona šeta
mi šetamo
vi šetate
oni šetaju
PLIVANJE
ja plivam
ti plivaš
on pliva
ona pliva
mi plivamo
vi plivate
oni plivaju
KUVATI u restoranu
ja kuvam supu
ti kuvaš kupus
on kuva pasulj
ona kuva boraniju
mi kuvamo ručak
vi kuvate večeru
oni kuvaju jaja

Piti
ja pijem vodu
ti piješ sok
on pije mleko
ona pijekafu
mi pijemo
vi pijete
oni piju
ODMARATI
ja odmaram danju
ti odmaraš
ona odmara
mi odmaramo
vi odmarate
oni odmaraju

                                  III DEO
PRIDEVI  -Adjektive.
dobar
loš,
zli
običan
neobičan
bolji
lošiji
VELIKI dečak, velika devojčica
Mali dečak
, punoletan
maloletan tinejdžer
 visok ,
nizak čovek
LEP čovek ,
privlačan
prekrasan,ružan
ČIST prozor
prljav
vruć
hladan
jeftin
skup
pun frižider
prazan tanjir
PAMETAN   i
 glup
Inteligentan-blesav
sposoban , siguran, zanimljiv, jednostavan
SLOBODAN ili zauzet
sam ili praćen
podredjen
Star, mlad, tih, glasan, snažan, slab, jak , bolestan , zdrav
 TANAK    , mršav, debeo,
Mastan  hleb, tvrd , mekan, čvrst, otporan
UDOBAN kauč,
 simpatičan
Darežljiv,
odgojen
Veseo
tužan
zadovoljan
umoran
ŠAREN tepih, bela,crna, plava, crvena, žuta, zelena, braon, siva, ljubičasta,srebrna,
zlatna
UKUS   ručka
slan, neslan, ne gorak, ljut, ne ljut , neljuta paprika

IV i V- DEO

IV. PRILOZI
TAKO JE- DA
uvek,
takodje
jasno
tačno
svakako
približno,
jednako
NIKAKO - ne
nikad
pogrešno
uzalud
protivno
Možda
zavisi
naizmenično
kada

DOBRO
loše
normalno
tako
kako
VRLO
mnogo
malo
dovoljno
sve
ništa
previše
gotovo
više
manje
samo
jednom
nijednom
čak
SADA
pre
posle
onda
uskoro
Ubrzo
rano
odmah
zatim (odoh)
kasno
OVDE
tu ( dodji)
tamo
nasuprot
blizu
daleko
spreda
pozadi
izbliza
izdaleka
UNUTRA je baka
napolju
odozgo
odozdo
BRZO
sporo
hitno
polako
napred
nazad
                             V. PETI DEO
REČI POZDRAVA
POZDRAV dete
Ćao
dobro jutro
dobar dan
dobro veče
 vidimo se uskoro
do skorog vidjenja
dovidjenja
laku noć
živeli
 BONTON REČI
molim
hvala
nema na čemu
oprostite
izvinite
UPITNE  (REČI)
ŠTO?
Ko?
Koji?
Kakav?
Zašto?
Kako?
Kada?
Gde?
Koliko?
Odakle?
LIČNE ZAMENICE
Ja , ti ,on ,
ona, ono
 mi,
vi (jednina)
oni
Vi (množina)
PRISVOJNE ZAMENICE
Moj
tvoj
njegov
njen
vaš
naš
njihov
POKAZNE ZAMENICE
Ovaj
ova
ovo
taj
ta žena
to slovo
onaj
ona
ono dete
ovakav
takav
onakav
ovoliki
toliki
onoliki ljudi
ovi ljudi
oni mačići
one žene
PREDLOZI I VEZNICI
U šaci
na
za
od
do
prema
iz
ispod
i
ali
ako
po
već
još
kad dolazi
dokle
bez
ni
BROJEVI
nula
jedan
dva
tri
četiri
pet
šest
sedam
osam
devet
deset
jedanaest
dvanaest
trinaest
četrnaest
petnaest
šesnaest
sedamnaest
osamnaest
devetnaest
dvadeset
trideset
četrdeset
pedeset
šesdeset
sedamdeset
osamdeset
devedeset
sto
dvesta
trista
četristo
petsto
šesto
sedamsto
osamsto
devetsto
hiljadu
milion
PRVI
DRUGI
TREĆI
ČETVRTI
PETI
ŠESTI
SEDMI
osmi list, osma strana
DEVETI
DESETI

VI DEO
VIDEO

IMENICE SUBSTANTIVE
Dokumenta
Pasoš
policija
carina
prtljag
kofer
aktovka
putna torba
palet
torbica
lap top
video kamera
fotoaparat
Red (čekanje)
Kontrola
pomoć
ulaz
izlaz
desno levo
AERODROM
luka,
železnička stanica
autobuska stanica
metro
AVION
let
brod
trajekt
voz
metro
tramvaj
vagon
autobus
taksi
AUTO
garaža
motorcikl
bicikl
autoput
put
 ulica
benzinska stanica
 STANICA stele
peron
vozni raspored
karta
kolosek
SEDIŠTE
red
razred
kupe
kabina
turista
HOTEL
soba
broj
ključ
lift
stepenište
sprat
hodnik
DNEVNI BORAVAK
nameštaj
kauč
stolica
sto
tepih
telefon
televizor
radio ki
baterije
struja
balkon
svetlo
sijalica
naslon
SPAVAĆA SOBA
zavesa
ormar
krevet
čaršav
pokrivač
ćebe
KUPATILO
lavabo
tuš
sapun
peškir
toaletni papir
četkica za zube
pasta za zube
KUHINJA
šporet
frižider
mažšina za sudove
mikrotalasna
mašina za veš
Tanjir
činija
poslužavnik
čaša
šoljica
flaša
posudica
lonac
tiganj - tava
supena kašika
PRIBOR ZA JELO
 mož
kašika
viljuška
kašičica
stoljnjak
čačkalica
  STVAR
predmet
uredjaj
primer
ZEMLJA
ime domovine
ime zemlje jezik
nacionalnost
jezik
granica
regija
grad
selo
kvart
četvrt
kuća
zgrada
stan
apartman
ULICA
Avenija
trg
raskrsnica
ćošak
centar
početak
sredina
kraj
park
vrt
BOLNICA
hitna pomoć
Ambulanta
lek
sredstvo protiv
bolova
antibiotik
povreda
flaster
vata
gazica za previjanje
inekcija
prehlada
grip
bol
vrućina
alergija
PRODAVNICA
preduzeće
tržni centar
supermarket
restoran
kafić
pekara
zlatara
stolar
prodavnica igračaka
butik
frizerski salon
atelje
kopirnica
knjižara
pošta
agencija
 CENA
poklon
gratis
rasprodaja
porez
BANKA
novac
valuta
novčanica
kovani novac
kreditna kartica
bankomat
ŠKOLA
akademija
fakultet
učionica
čitaonica
  HLEB hobb
testenina
supa
krompir
pirinač
povrće
salata
jaje
zaprška
so salcig
jelovnik
sos
MESO
piletina
teletina
ovčetina
svinjetina
file
stek
biftek
pečenje
pohovano meso
RIBA
losos
lignje
pastrmka
brancin
orada
DEZERT voće
voće
narandža
banana
dinja
kruška
jabuka
šumsko voće
jogurt
kolač
torta
čokolada
limun
sladoled
ananas
groždje
KAFA
čaj
mleko
šećer
voda
vino
pivo
alkohol
PRIRODA
more
plaža
reka
obala
jezero
planina
šuma
livada
drvo
vežba
sport
PAPIR
pismo
list
koverta
poštanska marka
knjiga
sveska
novine
magazin
hemisjka olovka
obična olovka
digitron
gumica
ČOVEK
muškarac
žena
mladić
devojka
dečak
devojčica
starac
starica
beba
suprug
supruga
rodjak
PRIJATELJI
otac
majka
brat
sestra
ćerka
sin
kum
kuma
 moje zapošljenje POSAO
zanimanje
student
profesor
učitelj
lekar
medicinska sestre
predsednik
direktor
administrator
konobar
policajac
turistički vodič
ministar
sudija
advokat
modni dizajner
knjigovodja
IDEJA
istina
stranka
politika
običaj
religija
IME
prezime
ljudi
društvo
 moja garderoba
veličina
kaput
odelo
prsluk
pelerina
džemper
košulja
kravata
bluza
donji veš
pantalone
suknja
gaće
pižama
kratke pantalone
sokne
čarape
papuče
cipele
šal
kapa
rukavice
kupaće gaće
čizme
sportske patike
sportska odeća
sandale
Kišobran
naočare
TKANINA
svila
pamuk
vuna
tvid
štof
trikotaža
viskoza
poliester
MATERIJAL
plastika
karton
metal
drvo
prirodan
VREME

datum
prepodne
popodne
godina
dan
sat
minut
sekunda
radno vreme
sat(na ruci)
otvoreno
zatvoreno
DANAS
juče
sutra
prekosutra
jutro
veče
noć
VIKEND
neradni dan
ponedeljak
utorak
sreda
četvrtak
petak
subota
nedelja
MESEC
januar
februar
mart
april
maj
jun
jul
avgust
septembar
oktobar
novembar
decembar

SANTIMETAR
metar
kilometar
tona
VREME
leto
zima
jesen
proleće
sneg
kiša
oblačno
sunčano
hladno
toplo
vetar
PRAZNICI
rodjendan
odmor
božić
nova godina
raspust
uskrs
TELO
glava
lice
oči
vid
uvo
sluh
nos
miris
usta
ukus
zub
grlo
grudi
ledja
srce
jetra
bubreg
želudac
krv
ruka
lakat
šaka
prst
noga
koleno
članak-zglob
stopalo
težina
visina
ŽIVOTINJE
Pas
mačka
konj
magarac
krava
vo
svinja
ovca



//////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Нема коментара:

Постави коментар